ZGODOVINA NA HITRO: V Sloveniji smo pričeli leta 2014, v Ljubljani je bil prvi tak koncept nadgradil in razvil v svojih avtorskih igrah Enigmarium, konec leta 2014 so imeli trije ponudniki (Enigmarium (3), The Key (2), Mindmaze (1)) skupaj šest različnih iger.
Prvi na svetu smo leta 2016 (skupaj z Mice d.o.o. – Zmajev tempelj) ustanovili Gospodarsko interesno združenje “Escape Room” dejavnosti ER.Si (junij 2016), kjer si pionirji te dejavnosti v Sloveniji skupaj z drugimi ponudniki podobnih konceptov z medsebojnim sodelovanjem, primeri dobre prakse, kakovostnimi in varnsotnimi standardi in skupnim nastopom z združenimi močmi prizadevamo, da se Slovenija prepričljivo uvrsti na vrh zemljevida najboljših “ESCAPE DESTINACIJ”. Organiziramo konference in okrogle mize ter namesto, da bi si metali polena pod noge, našo branžo promoviramo in skrbimo za visoke kakovostne in varnostne standarde. (pridružite se nam:)
Združenje escape room dejavnosti GIZ ER.SI je sredi januarja in v začetku februarja k vključitvi v Združenje pozvalo vse ponudnike escape room dejavnosti, ki se deklarirajo kot “esape room” in še niso člani združenja po ključu – bodisi, da se oglašujejo kot escape room, oziroma imajo na svoji spletni strani zapisano, da gre za escape room, ali pa so klasificirani v to rubriko na TripAdvisorju.
Seznam iger soba pobega / escape room v Sloveniji in seznam članov Združenja (27. februrar 2018)
MESTO | PONUDNIK | ŠTEVILO IGRER | ČLAN ZDRUŽENJA | ||
LJUBLJANA | Enigmarium | 6 | USTANOVNI ČLAN | ||
The Key | 2 | USTANOVNI ČLAN | |||
MindMaze | 2 | USTANOVNI ČLAN | |||
Zmajev Tempelj | jeseni 2019 preneha z dejavnostjo | Član združenja | |||
BreakOut | 1 | / | |||
Gozdne | 4 | / | |||
PrisonBreak | 4 | / | |||
FoxInABox | 3 | / | |||
Grajski pobeg /Lj Grad
igra z elementi ER |
1 | PRIDRUŽEN PREKO ENIGMARIUMA | |||
Energy Escape Room | 1 | NOV ČLAN | |||
Brainout | 3 | / | |||
Movie escape | 2 | / | |||
Escape Coin | 1 | / | |||
ESCP | 1 | ne obratuje več (opomba vnešena sept. 2019) | |||
Otroška Akademija | 3 | / | |||
MARIBOR | Enigmarium MB | 6 | ČLAN – ENIGMARIUM | ||
Zaklenjen.si | 2 | / | |||
BLED | TheGame | 1 | ČLAN – THE KEY | ||
Lockless | 1 |
|
|||
KAMNIK | Energy Escape Room | 2 | NOV ČLAN | ||
MURSKA SOBOTA | Enigmarium MS | 1 | ČLAN – ENIGMARIUM | ||
LAŠKO | Enigmarium Laško | 2 | ČLAN – ENIGMARIUM | ||
THERMANA VR | 1 | / | |||
CELJE | Misterius | 2 | / | ||
NOVA GORICA | Loket | 1 | / | ||
TOMAJ | Karra | 3 | / | ||
BOVEC | Soča Splash
Escape room BOVEC |
1
1 |
/
|
||
BREŽICE | Escape Island | 1 | / | ||
Escape room Čatež | 1 | ||||
KRANJ | Carniola | 3 | / | ||
MIRNA | Ranč Aladin (prikolica) | 1 | / | ||
FAKULTETA ZA UPRAVO | Mobilna soba pobega/soba pobega | 2 | / | ||
Slovenj gradec | Enigmarium | 1 | ČLAN – ENIGMARIUM | ||
MOJSTRANA | Pobeg v bivak*
ni sicer escape room |
1 | PRIDRUŽEN PREKO ENIGMARIUMA | ||
SKUPAJ 67 iger / 29 ponudnikov (september 2019)
Od 6 sob konec leta 2014 do 69 sob konec leta 2018 = 1150% rast
POZOR! Toda to ne pomeni, da je vse rožnato.
PRENASIČEN TRG
Vse več ponudnikov, katerih sobe pobega morda ne dosegajo standardov, kot so jih zastavili člani Združenja, povzročajo, da je ponudbe več kot povpraševanja, zato je marsikateri escape room bil že primoran zapreti vrata. kajit ni dovolj, da oprete escape room – vedeti morate, da bo lahko preživel le izjemen escape room z odličnim marketingom in veliki vložki v oglaševanje. Trg je postal že prenasičen, do sedaj je bilo že primorano zapreti /za vedno zakleniti/ vrata tudi že kar nekaj ponudnikov: dva v Ljubljani, po en v Kobaridu, na Ptuju, v Kopru, v Mariboru …
Na trgu pa so se pojavile tudi “slabe kopije”, ki pomenijo slabo igralno izkušnjo in nekdo, ki bo prvič odigral igro, v kateri ne bo videl smisla, najbrž nikoli več ne bo igral te igre.
PRIPOROČILO ZDRUŽENJA – OPOZORILO PRED NEKAKOVOSTNIMI IGRAMI
V Združenju escape room dejavnosti GIZ ER.SI si člani prizadevamo, da bi bila naša dejavnost prepoznana kot varna, zabavna, zdrava in navdušujoča zabava za vse generacije.
Ker obstajajo tudi ponudniki, ki ne dosegajo niti minimalnih standardov, priporočamo:
Preden kupite vstopnico za escape room ali sobo pobega, preverite ali je ponudnik član Združenja GIZ ER.SI (na spletni strani Združenja, ali pa poiščite logotip Združenja na spletni strani ponudnika, oz. nalepko Združenja v poslovnih prostorih združenja (običajno na vratih).
Prav tako lahko o tem povprašate prijatelje, ali pa preverite, kaj o ponudniku pravijo na neodvisnem portalu TripAdvisor (več neodvisnih mnenj, bolj zagotovo se boste res izvrstno zabavali).
KAJ ODLIKUJE DOBER ESCAPE ROOM / SOBO POBEGA?
Kot smo zapisali že v pravilniku, je definicija Escape Rooma:
» Escape rooms are live-action team-based games where players discover clues, solve puzzles, and accomplish tasks in one or more rooms in order to accomplish a specific goal (usually escaping from the room) in a limited amount of time. »Nicholson, S. (2015). Peeking behind the locked door: A survey of escape room facilities. White Paper available at http://scottnicholson.com/pubs/erfacwhite.pdf
Escape room je časovno omejena prvoosebnostna igra, običajno namenjena manjšim skupinam (od 2 do 5 oseb), ki se običajno igra v zaprtih prostorih. Obiskovalec kupi vstopnico, s katero vstopi v tematsko sobo, kjer mora rešiti različne izzive. Igro praviloma igra od 2 do 5 igralcev – v omejenem času (največkrat gre za 60 minut), v posebej opremljenem prostoru (ki ga običajno sestavlja več prostorov), in ki rešuje z zgodbo oziroma s tematiko povezane naloge. Naloge so raznolike – od spretnostnih, logičnih, nalog iskanja, matematike, prepoznavanja vzorcev ipd. V sobah so poleg ključavnic tudi posebne naprave, ki opravljajo elemente presenečenja in odklepajo nove namige. Uganke lahko potekajo vzporedno, linearno ali kombinirano. Raznolikost in pestrost ter seveda izvirnost različnih nalog zagotavlja, da lahko vsak igralec pride na svoj račun in so ravno prav težke, da so izziv, toda rešljive (tudi s pomočjo namigov, da skupina igralcev ohrani zanos (t.i. flow) skozi ves čas trajanja igre. Tako se bodo igralci radi vračali. Vse sobe so tematske in vključujejo mehanske naprave, s pomočjo katerih obiskovalci najdejo izhod iz sobe oziroma rešijo nalogo, saj v sobe igralcev ne zaklepamo. Stalna prisotnost gamemastra pa zagovtavlja namig v pravem času, varnost in odlično igralno izkušnjo.